e-gépész online szaklap

Épületgépész vállalatoknak is kötelező az új cégkapu

2017. július 19. | e-gépész | |  0 |

2017. augusztus 30-ig a cégek és egyéb szervezetek kötelesek bejelenteni hivatalos elektronikus elérhetőségüket az új cégkapun, így a jövőben gyorsabb és kényelmesebb lesz a hivatali ügyek intézése.

A magánszektorban ismert ügyfélkapu után, most a cégek kerültek sorra, hiszen nyár végéig minden vállalkozásnak be kell jelentkeznie az ügyfélkapuba.

FIGYELEM: Az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu-szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, ebből adódóan a regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.

Az új rendelkezés azért jött létre, hogy a jogi személyek ügyintézése fokozatosan áttérjen a papíralapúról az elektronikus formára.

A cégtörvény 2017. január elsejétől hatályos módosítása értelmében a cégjegyzéknek valamennyi gazdálkodó szervezet esetében tartalmaznia kell a cég hivatalos elérhetőségét. Ennek nyilvántartása 2018. január elsejétől kötelező, de a már létező gazdálkodó szervezeteknek az elérhetőség bejelentését 2017. augusztus 30-ig kell teljesíteni. Ezt az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló címet vagy a rendelkezési nyilvántartásba, vagy a gazdálkodó szervezetre vonatkozó nyilvántartásba (jellemzően Cégbíróság) kell bejelenteni.

Mire jó nekünk a cégkapu?
A hivatalos elektronikus elérhetőség a hivatalokkal történő kapcsolattartást fogja szolgálni. 2018-tól többek között az államigazgatási szervek, közigazgatási szervek, helyi önkormányzatok, végrehajtók, közüzemi szolgáltatók kötelesek lesznek meghatározott esetekben az elektronikus ügyintézést biztosítani.

A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján augusztus végéig kell elvégezni, a törvény azonban egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így ez 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg. Az illetékes hatóságok 2018. január 1-jétől jogosultak lesznek a törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés megindítására azon gazdálkodó szervek esetében, amelyek nem regisztráltak.

Cégkapu-regisztráció folyamata

Hol lehet létrehozni?
A regisztrációhoz a cegkapu.gov.hu weboldalt kell felkeresni. A rendszer először egy azonosítást kér (ügyfélkapus), ezt követően lehet elkezdeni a cég adatainak a regisztrálását.

Cégképviselő vagy a meghatalmazottja:
bejelentkezik az alkalmazásba (saját ügyfélkapu jelszavával),
kiválasztja a regisztrálandó cég cégformáját,
megadja a szükséges adatokat (a meghatalmazottnak egy regisztrációs űrlapot kell kitöltenie, ahol el kell végezni a szükséges elektronikusan hitelesített dokumentumok csatolását).
A regisztrációs alkalmazás kapcsolatba lép az érintett közhiteles nyilvántartásokkal és ellenőrzéseket hajt végre.
Eredményes regisztráció esetén az alkalmazás eltárolja a regisztrációs adatokat, és elektronikusan hitelesített visszaigazolást ad.

Hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.

Facebook-hozzászólásmodul