e-gépész online szaklap

A fogyasztók elégedettek a gázszolgáltatókkal

| | |  0 | |

A fogyasztók elégedettek a gázszolgáltatókkal

A földgázszolgáltatással kapcsolatos Felhasználói Elégedettségi Felmérést (FEF) 2020-ban első alkalommal végezte el a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal.

Az engedélyesek kiválóan megbirkóztak a járvány okozta nehézségekkel, és a felhasználók kifejezetten elégedettek a földgázszolgáltatók működésével – mondta Horváth Péter János, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnöke.

Az eredményeket online konferencián mutatta be a hivatal, amelyen a földgázelosztók, a földgáz egyetemes szolgáltató, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), valamint fogyasztóvédelmi civil szervezetek képviselői is részt vettek.

Horváth Péter János kiemelte, hogy a fogyasztói jogok hatékony védelme egyaránt fontos a földgázpiaci szereplők és a hivatal számára is. Mint mondta, ez a közös cél mutatkozott meg e felmérésben is, amely nem lett volna eredményes a földgázelosztók és a földgáz egyetemes szolgáltató pozitív hozzáállása és partnersége nélkül. A MEKH által elvégzett felmérés célja, hogy az ügyfelek valós visszajelzést adjanak a földgázellátás és -szolgáltatás színvonaláról. A felhasználók értékelése lehetőséget teremt a szabályozási szükségletek feltárására, összehasonlíthatóvá teszi az engedélyesek tevékenységének színvonalát, akik képet kaphatnak arról is, hogy mely területeken szükséges fejleszteniük szolgáltatásaikat.

A fogyasztói elégedettségi felmérés kiterjedt a magyarországi egyetemes szolgáltatói és elosztói területre is, azaz vizsgálta az NKM Energia Zrt. (jelenleg: MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.), az NKM Földgázhálózati Kft. (jelenleg: MVM Főgáz Földgázhálózati Kft.), az NKM Észak-Dél Földgázhálózati Zrt. (jelenleg: MVM Égáz-Dégáz Földgázhálózati Zrt.), az E.ON Közép-dunántúli Gázhálózati Zrt., az E.ON Dél-dunántúli Gázhálózati Zrt. és a TIGÁZ Zrt. fogyasztói visszajelzéseit. A felmérés során többek között a földgázellátás folyamatossága, a leolvasás, az ügyfélszolgálati tevékenység, az ár-érték arány, a környezetvédelem fontossága, a számlázás és a szolgáltatóváltás kapcsán mondhatták el véleményüket a megkérdezettek. A kiváló értékelések közül kiemelést érdemel a leolvasásról és az előre tervezett ellátási szünetről szóló tájékoztatás, a leolvasó kollégák munkája, a számlafizetés különböző módjainak biztosítása, illetve az ellátás folyamatossága.

A kutatás három pillérre épül: az Alapfelmérés során 10 004 felhasználó összesen 500 200 kérdést válaszolt meg, a Kiegészítő Felmérések esetében 3635 felhasználó 58 160 válasszal segítette a munkát, míg az Azonnali Felmérés részeként 342 067 értékelés érkezett. A több mint 900 ezer válasz alapján készült el a vizsgálatot lezáró részletes jelentés és a FEF-index, amely egy 0 és 1000 közötti pontszámmal jellemzi a felhasználói elégedettséget. Minden földgázszolgáltató 850 feletti pontot ért el: az elosztók eredményei alapján az átlagpontszám 881 lett, míg az egyetemes szolgáltató 875 pontot ért el.

A hivatal 2018 óta végez Felhasználói Elégedettségi Felméréseket: legelőször a víziközmű-szektorban, ezt követte 2019-ben a távhő-, majd 2020-ban ismét a víziközmű-ágazat felmérése. A földgázszektort elemző felmérést 2020-ban végezte először, és a többi ágazat mintájára, kétévente ismétli meg. 2021-ben a távhőágazat második felmérése és a villamosenergia-ágazat első felmérése zajlik.

A MEKH 2020. évi Földgáz Felhasználói Elégedettségi Felmérés eredménye ide kattintva érhető el.

GázellátásMEKH

Hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.

Facebook-hozzászólásmodul