e-gépész online szaklap

Közel 70 000 résztvevő az online ISH-n

| | |  0 | |

Közel 70 000 résztvevő az online ISH-n

A Green Deal, az életet adó levegő valamint a fürdőszoba higiéniai trendjei – az ISH, a világ vezető HVAC + Víz szakkiállításának első digitális platformja társadalmi, politikai és gazdasági jelentőségű témákra hívta fel a figyelmet. Összesen 373 vállalat mutatta be innovatív termékeit az ISH digital 2021 rendezvényen.

Az ISH digital 2021 hivatalos megnyitóján Peter Altmaier német gazdasági és energiaügyi szövetségi miniszter felvázolta az éghajlat politika legfontosabb kihívásait, külön kiemelte közülük az egyik legfontosabbat: az Európai Green Dealt-t. Volker Bouffier, Hessen állam miniszterelnöke és Markus Frank, Frankfurt am Main város gazdasági osztályának vezetője szintén hangsúlyozták a fenntartható megoldások és technológiák fontosságát.

A Green Deal volt az egyik fontos jövőorientált téma az ISH digital 2021 energia szekciójában is, olyan fűtési megoldások és rendszerek bemutatásával, amelyek döntő mértékben hozzájárulnak az éghajlati célok eléréséhez. A fűtési piac jelenlegi politikai kereteit részletesen megvitatták az ISH Technológiai és Energia Fórumon.

Egy másik fontos téma a szellőző- és légkondicionáló rendszerek létfontosságú hozzájárulása a koronavírus elleni küzdelemhez. Ezzel a témával a Légkondicionáló Fórum foglalkozott.

Nagy érdeklődés mutatkozott az Építési Fórum iránt is, amely naprakész információkat kínált a finanszírozási programokról és az építési szabályzatokról.

A Vízszekció, amely ebben az évben az ivóvíz-higiéniára és a nagyobb, fürdőszobai higiénia irányába mutató növekvő tendenciára koncentrált, szintén rendkívül népszerűnek bizonyult. A szennyeződésekkel és baktériumokkal szemben ellenálló felületek, az érintés nélküli működés és a higiénikus elektronikus bidék megmutatták, hogy a higiénia terén milyen intelligens megoldásokkal reagál a higiéniaipar a megnövekedett elvárásokra.

Különösen népszerűek voltak a „Pop up my bathroom” trendbemutató megbeszélései, amelyek fizikai bemutató formájában zajlottak a frankfurti vásár- és kiállítási központ „Forum” épületében, és három fürdőszoba-tervezési irányzatot mutattak be „Inside I Outside” mottóval: Smart fürdőszoba, Élő fürdőszoba, Zöld fürdőszoba.

Minden résztvevő – látogatók, kiállítók és előadók – pozitív minősítést adott az ISH digital 2021-nek. Wolfgang Marzin, a Messe Frankfurt elnöke és vezérigazgatója elmondta, hogy rendkívül elégedett az ISH digitalizálásával: „Természetesen a digitális esemény nem lehet olyan erős, mint a fizikai jelenlétű ISH. Arra azonban soha nem gondoltunk, hogy az ISH digital ilyen hatásos legyen. Magas szintű hálózati platformot akartunk elindítani, és koncentráltan ábrázolni az ágazat legfontosabb témáit. Azt hiszem, ez sikerült, és a Messe Frankfurt az ISH első digitális kiadásával képes volt mércét állítani Németország és Európa számára.”

Az ISH védnökei is pozitívan értékelték az eseményt: „Mindannyian több mint elégedettek vagyunk az ISH digital 2021-el. Témáink nemzetközi visszhangot váltottak ki. Jól tudjuk, hogy a digitális vásár nem hasonlítható össze a fizikai vásárral, nem helyettesítheti azt. Ennek ellenére a nemzetközi piacvezetők részt vettek kiállítóként, és így megerősítették az ISH státusát az ágazatban, mint a világ vezető szakvására, még a jelenlegi nehéz körülmények között is. Látogatói oldalon az installációs kereskedelem volt, mint mindig, a legnagyobb csoport. De számos tervező, mérnök, építész és a szakma kihasználta az ISH digital által kínált lehetőségeket. Az ISH digital mindannyiunk számára rendkívül tanulságos volt, és ezeket az ismereteket az ISH 2023 rendezésekor fel fogjuk használni, amelyet számos digitális modul egészít majd ki.”

A szervezők bíznak benne, hogy a vásár következő kiadását ismét a Messe Frankfurt kiállítótermeiben rendezik.

ISH

Hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.

Facebook-hozzászólásmodul