e-gépész online szaklap

Élénk érdeklődés övezi a harmadik Beruházáslebonyolítói Mesteriskola indulását

| | |  0 | |

A Magyar Mérnöki Kamara a járványügyi korlátozások miatt online, egyben interaktív oktatási rendszert alakított ki, és ezzel indította el a legújabb Beruházáslebonyolítói Mesteriskolát. A képzés célja, hogy a már több éves gyakorlattal rendelkező mérnökök az ágazat széles körben elismert vezető szakembereitől szerzett tudással sikeresebben tudják irányítani a beruházásokat.

A Magyar Mérnöki Kamara azért szervezte meg 2019-ben az első Beruházáslebonyolítói Mesteriskolát, mert az építőipar jelzései alapján egyre inkább hiányzott a beruházáslebonyolítói képzés és az ott megszerezhető tudás. 2014-ben megszűnt a beruházáslebonyolítói jogosultság, a Magyar Mérnöki Kamara által kiadott tanúsítvány ezt pótolhatja a piac számára. A gyorsabb és költséghatékonyabb építőipari kivitelezés hozzájárulhat az építésgazdaság hatékonyságának növekedéséhez, és gyorsíthatja a hazai gazdaság egyik legfontosabb húzóágazatának megerősödését.

Az első két mesteriskola iránti jelentős érdeklődésre reagálva az MMK 2021 januárjában elindította a harmadik beruházáslebonyolító mesteriskolát (BLMI3), a körülményekhez igazodva ezúttal online felületen. A január 14-én megkezdődött képzés teljes mértékben online megoldásokra támaszkodik. Az előadók a kamara székhelyén kialakított, biztonságos stúdiókörülmények között tartják meg előadásaikat. A professzionális oktatási környezet kialakítását az MMK és a Mérnöki Innovációt Támogató Alapítvány (MITA) biztosította.

A harmadik beruházáslebonyolítói mesteriskola – a korábbiakhoz hasonlóan – az építésgazdaság több kulcsszereplőjének együttműködésével szerveződött. Az előkészítésben és lebonyolításban részt vett és részt vesz, valamint előadókat delegál az építési piac szereplői mellett a Magyar Építész Kamara, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége, az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs NKft., a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége, valamint a Magyar Projektmenedzsment Szövetség is. A mesteriskola célja, hogy kifejezetten gyakorlatközpontú, holisztikus szemléletű képzést nyújtson olyan szakemberek számára, akik már beruházási, illetve építőipari gyakorlattal rendelkeznek és elhivatottságot éreznek a beruházás-lebonyolítás, mint szakmai tevekénység iránt, illetve ehhez átfogó, rendszerezett tudásra akarnak szert tenni.

A harmadik mesteriskolát közel hetven hallgató követi egyidejűleg, de még a kurzus indulása után is csatlakoztak új érdeklődők. A képzésen jelentős részben a hazai építőiparban meghatározó szerepet betöltő nagyvállalatok munkatársai vesznek részt, akik a mesteriskolában szerzett ismereteket nagyobb beruházások lebonyolításában hasznosíthatják. Van olyan vezető építőipari vállalkozás, amely az egységes beruházáslebonyolítási szemlélet kialakításának érdekében csaknem a teljes lebonyolítói csapatának részvételét támogatta.

A hallgatók a 96 órás képzés befejezését követően záródolgozatot készítenek. Az első két mesteriskola során a szakdolgozatok között több olyan kiváló munka is akadt, amelyeket a szervezők a most elindult mesteriskola képzési anyagai között esettanulmányként vonnak be az előadások sorába.

A képzésbe olyan meghatározó hazai beruházó és kivitelező vállalatok is beiskolázták munkatársaikat, mint például a Market csoport egyes vállalkozásai, az Oviber, vagy a CÉH, az Óbuda-Újlak például. A záródolgozatok témái között az elmúlt évek meghatározó hazai nagyprojektjei is feltűntek, így például a Duna Aréna, a most folyó budavári rekonstrukciók, az M30-as autópálya új szakaszainak építés, vagy például a Szombathely melletti árvízi tározó munkáról szóló tanulmányok.

Érdekesség, hogy az indulás után is jelentkeztek résztvevők, sőt első alkalommal egy külföldön, Ausztriában élő érdeklődő is bekapcsolódik a Mesteriskolába.

Az MMK Tudásközpontjának szervezésében kialakított, a közvetlen párbeszédet támogató technikai megoldások – mint például chatablak, online jelenléti ív, online előadásértékelő rendszer – részben kiváltják a személyes kapcsolatot. Az előadások során a hallgatók közvetlenül is kérdezhetnek az előadóktól. Az első két oktatási napon csaknem négyszáz kérdést küldtek be a hallgatók, amelyekre 3 percen belül választ is kaptak.

Amennyiben a járványügyi intézkedések módosítása a mesteriskola befejezése előtt lehetővé teszi, a képzés hibrid rendszerűvé alakul és a hallgatók személyes részvételével fejeződhet be.

Forrás: mmk.hu

Magyar Mérnöki Kamara

Hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.

Facebook-hozzászólásmodul