A Belimo pillangószelepek 8 előnye
3. Energiatakarékos kivitel
2019. augusztus 21. | e-gépész| | 0 |

A Belimo motoros pillangószelepek előnyeit összefoglaló kiadvány jelent meg, amelyből ezúttal az optimalizált nyomatékú pillangószelep-kialakítást emeljük ki.
Az energiatakarékos kivitel legfontosabb eleme
A fenntarthatóság és az energiahatékonyság hihetetlenül fontos szerepet játszanak. A globális energiafogyasztás 40 százalékáért az épületek felelnek, ezen belül pedig több, mint 33 százaléknyi energiát a HVAC-berendezések fogyasztanak el. A Belimo új szintre helyezi az energiahatékony megoldásokat alacsony energiafogyasztású hajtóműveivel, így például a PR és PRK típusú pillangószelep-hajtóművekkel.
A pillangószelepek és szelephajtóművek új generációjának fejlesztési szakaszában jelentős figyelmet kap a fenntarthatóság és energiahatékonyság. Ennek a gyümölcse pedig egy egymáshoz optimálisan tervezett szelep és hajtómű.
Innovatív hajtóműtechnológia
A tartós, kefe nélküli egyenáramú motorokkal szerelt hajtóművek speciális kialakítású fogaskerekekkel és szabadalmaztatott motorvezérléssel való elegyítése biztosítja a pillangószelepek biztonságos és energiatakarékos működését.
A hajtóművek energiafogyasztása elsőre elhanyagolhatónak tűnhet. Ennek ellenére jelentős energiamegtakarítási potenciállal lehet számolni, ha az egység teljes életciklusát vesszük figyelembe.
A PR-hajtómű és a hasonló hajtóművek közvetlen összehasonlításakor ez azt jelenti, hogy a PR-hajtómű esetén az energiafogyasztás több mint 50 százalékkal alacsonyabb.
A pillangószelep és a hajtómű tökéletes összhangban
A Belimo sikerrel csökkentette a pillangószelepek nyomatékigényét, mely emellett a teljes élettartam alatt állandó értéken is tartja azt. Ezt a teljesítményt a szelep és hajtómű optimális egymáshoz tervezése teszi lehetővé. Az alábbi három területen különösen jelentős optimalizálást értünk el:
1. Optimalizált tárcsa és gumitömítés közötti felület
A pillangószelep nyitásának és zárásának nyomatékigénye alacsonyabb a kisebb érintkezési felületnek köszönhetően. Ennek megfelelően egy kisebb hajtómű is elegendő a szelep mozgatásához.
2. Kúpos gumitömítés és egy döntött tárcsatengely kapcsolata
A kúpos EPDM-tömítésnek köszönhetően a pillangószelep nyitásakor szükséges indítási nyomaték 50%-kal kisebb a hagyományos pillangószelepekkel összehasonlítva.
3. Csökkentett érintkezési felület a tengely területén
A pillangószelep tengelyterülete olyan kialakítást kapott, hogy a tárcsa és a gumitömítés érintkezési felülete kisebb legyen, ami egyúttal kisebb súrlódási ellenállást is jelent. Az energiafogyasztás jelentős része csökkenthető a fent ismertetett optimalizációk segítségével. Egy DN 300 névleges átmérőjű hagyományos pillangószelep ennek megfelelően 400 Nm nyomatékú hajtóművet igényel, míg a Belimo megoldásával egy 160 Nm-es PR-hajtómű is elegendő DN 300 névleges átmérő esetén.
Kapcsolódó
Hozzászólás
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.