Tisztelt Kollegák!
Kíváncsi vagyok véleményetekre.
Egy Budapest környéki városba, egy ipari célú beruházás belső víz- és csatornahálózatának és közműbekötésének terveit készítjük. Egy kollega terveit a Vízművek különböző okokra hivatkozva nem engedélyezte. Az építtető (régi ismerősöm) felkért, hogy vizsgáljam meg az okokat, és ha kell, módosítsam a terveket.
Igazából, az elutasítás okát nem értettem, és próbáltam felhívni a szolgáltató ügyintézőjét. Itt kezdődtek a gondok.
A Vízművek műszaki munkatársat nem kapcsol telefonon. Próbálkoztam a Vízművek kihelyezett ügyfélszolgálati irodájában, Budaörsön személyes kontaktust keresve beszélni valakivel. Heti egy alkalommal nyitva lévő irodában egy kedves hölgy fogadott a bejelentett időpontban. Kérdésimre érdemi választ nem adott.
Megtudtam, hogy csak díjazásért hajlandó műszaki konzultációt lefolytatnia a Vízművek.
Felháborodásomban levelet írtam november végén az illetékes igazgatónak. Választ azóta sem kaptam.
Az ügyfélszolgálattal annyit elértem, hogy január 13-án elektronikus kapcsolatban (Skype-on) beszéltem az általuk megnevezett 3 kollégával. A beszélgetésen tulajdonképp korrekt válaszokat kaptam. Igaz, ezért a Vízművek kb. nettó 40 000 Ft összeget fog számlázni. Az online kapcsolatnak több hátránya van, de alkalmazását a covidos időszakban nem lehet negligálni.
Az alábbiakban elolvasható a postán küldött és válasz nélkül hagyott levelem. Felháborít a szolgáltató eljárása. Tulajdonképpen a munkámmal a Vízművek működését segítem, és árbevételét növelem. Egy előzetesen egyeztett terv a Vízművek munkáját is könnyíti. A szakági tervezéssel foglalkozó kollegák megbecsülését kérem a Vízművek illetékeseitől! Ne zárják ki a közvetlen kapcsolatfelvételt a műszaki kollegáikkal.
Vegyék figyelembe, hogy egymásra szükségünk van, mert mindkét fél a korszerű és jobb közműellátás érdekében ténykedik. A pénzért lefolytatott műszaki konzultációt pedig felháborítónak tartom és visszautasítom.
Csanád Bálint
okl. gépészmérnök
épületgépész tervező
Tisztelt igazgató Úr
A Főv. Vízművek Zrt ügyfélkezelésével kapcsolatban panaszt teszek. Panaszomat, egy Önök által írt levél (100004239614) hatására írom.
Miért van az, hogy egy levél megfogalmazójával (esetleg aláíróival) személyes kapcsolatba nem léphetek, műszaki ügyben egyeztető tárgyalást nem folytathatok? Egy részben helytelenül fogalmazott levélről, csak ügyfélszolgálati irodában beszélhetek olyan kolleganőjével, aki bevallottan műszaki kérdésekhez nem ért.
Emlékszem, hogy korábban a Vízműveknél komoly szakemberekkel lehetett az ügyfélszolgálati helyiségben egyeztetni. A kollegák nem kértek pénzt az egyeztetésért. Ezek a szakmai beszélgetések a tervek jobbítását és a szolgáltató érdekeit is szolgáltatták. Éveken át folytattam ilyen jellegű egyeztetést annak idején. Ezt az eljárást megszüntették.
Konzultációt csak pénzért lehet folytatni Önökkel. Ennek ára nettó 15 000 Ft/óra, 12 000 Ft/óra ill. 8000 Ft/óra. Honlapjukon a Mérnöki Kamara díjszabására hivatkoznak.
Időközben egy kiemelt ügyfélkapcsolati munkatárssal tudtam levelet váltani. Telefonon nem érem utol. A küldött e-mailjeimre nem válaszol.
Úgy is, mint a Magyar Mérnöki Kamara Budapesti és Pest-megyei tervezői szakcsoportjának vezetője, személyes meghallgatást kérek Önöktől, tervezői és szolgáltatói kapcsolatok témájában. Szakcsoportom, a budapesti, mintegy1800 mérnök, döntően tervező épületgépész mérnök kamarai képviselője. Szeretném, ha egyeztetésünk a tervező mérnökök és a szolgáltató kapcsolatát mindkét fél érdekében javítaná.
További sikeres együttműködés reményében,
Csanád Bálint
ügyv. igazgató
2021. 11. 29.