e-gépész online szaklap

Problémák a Vízművek tervezői ügyfélkezelésében

2022. január 19. | Csanád Bálint | |  4 |

Problémák a Vízművek tervezői ügyfélkezelésében

Épületgépész tervező kollégánk, Csanád Bálint a Fővárosi Vízművek műszaki munkatársaival való egyeztetés nehézségeiről, költségeiről és az ügyfélkezelés elégtelen mivoltával kapcsolatban írt nyílt levelet, amellyel kapcsolatban várjuk olvasóink véleményét.

Tisztelt Kollegák!

Kíváncsi vagyok véleményetekre.
Egy Budapest környéki városba, egy ipari célú beruházás belső víz- és csatornahálózatának és közműbekötésének terveit készítjük. Egy kollega terveit a Vízművek különböző okokra hivatkozva nem engedélyezte. Az építtető (régi ismerősöm) felkért, hogy vizsgáljam meg az okokat, és ha kell, módosítsam a terveket.

Igazából, az elutasítás okát nem értettem, és próbáltam felhívni a szolgáltató ügyintézőjét. Itt kezdődtek a gondok.

A Vízművek műszaki munkatársat nem kapcsol telefonon. Próbálkoztam a Vízművek kihelyezett ügyfélszolgálati irodájában, Budaörsön személyes kontaktust keresve beszélni valakivel. Heti egy alkalommal nyitva lévő irodában egy kedves hölgy fogadott a bejelentett időpontban. Kérdésimre érdemi választ nem adott.

Megtudtam, hogy csak díjazásért hajlandó műszaki konzultációt lefolytatnia a Vízművek.

Felháborodásomban levelet írtam november végén az illetékes igazgatónak. Választ azóta sem kaptam.

Az ügyfélszolgálattal annyit elértem, hogy január 13-án elektronikus kapcsolatban (Skype-on) beszéltem az általuk megnevezett 3 kollégával. A beszélgetésen tulajdonképp korrekt válaszokat kaptam. Igaz, ezért a Vízművek kb. nettó 40 000 Ft összeget fog számlázni. Az online kapcsolatnak több hátránya van, de alkalmazását a covidos időszakban nem lehet negligálni.

Az alábbiakban elolvasható a postán küldött és válasz nélkül hagyott levelem. Felháborít a szolgáltató eljárása. Tulajdonképpen a munkámmal a Vízművek működését segítem, és árbevételét növelem. Egy előzetesen egyeztett terv a Vízművek munkáját is könnyíti. A szakági tervezéssel foglalkozó kollegák megbecsülését kérem a Vízművek illetékeseitől! Ne zárják ki a közvetlen kapcsolatfelvételt a műszaki kollegáikkal.

Vegyék figyelembe, hogy egymásra szükségünk van, mert mindkét fél a korszerű és jobb közműellátás érdekében ténykedik. A pénzért lefolytatott műszaki konzultációt pedig felháborítónak tartom és visszautasítom.

Csanád Bálint
okl. gépészmérnök
épületgépész tervező

Tisztelt igazgató Úr

A Főv. Vízművek Zrt ügyfélkezelésével kapcsolatban panaszt teszek. Panaszomat, egy Önök által írt levél (100004239614) hatására írom.

Miért van az, hogy egy levél megfogalmazójával (esetleg aláíróival) személyes kapcsolatba nem léphetek, műszaki ügyben egyeztető tárgyalást nem folytathatok? Egy részben helytelenül fogalmazott levélről, csak ügyfélszolgálati irodában beszélhetek olyan kolleganőjével, aki bevallottan műszaki kérdésekhez nem ért.

Emlékszem, hogy korábban a Vízműveknél komoly szakemberekkel lehetett az ügyfélszolgálati helyiségben egyeztetni. A kollegák nem kértek pénzt az egyeztetésért. Ezek a szakmai beszélgetések a tervek jobbítását és a szolgáltató érdekeit is szolgáltatták. Éveken át folytattam ilyen jellegű egyeztetést annak idején. Ezt az eljárást megszüntették.

Konzultációt csak pénzért lehet folytatni Önökkel. Ennek ára nettó 15 000 Ft/óra, 12 000 Ft/óra ill. 8000 Ft/óra. Honlapjukon a Mérnöki Kamara díjszabására hivatkoznak.

Időközben egy kiemelt ügyfélkapcsolati munkatárssal tudtam levelet váltani. Telefonon nem érem utol. A küldött e-mailjeimre nem válaszol.

Úgy is, mint a Magyar Mérnöki Kamara Budapesti és Pest-megyei tervezői szakcsoportjának vezetője, személyes meghallgatást kérek Önöktől, tervezői és szolgáltatói kapcsolatok témájában. Szakcsoportom, a budapesti, mintegy1800 mérnök, döntően tervező épületgépész mérnök kamarai képviselője. Szeretném, ha egyeztetésünk a tervező mérnökök és a szolgáltató kapcsolatát mindkét fél érdekében javítaná.

További sikeres együttműködés reményében,

Csanád Bálint
ügyv. igazgató
2021. 11. 29.

VízellátásVízmű

Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Molnár-Tarján Ervin | 2022. febr. 24.

Kedves Bálint! Én is belefutottam a Fővárosi Vízműveknél hasonló problémával. Nem teljesen világos számomra a Szolgáltató kifejezés, ilyen hozzáállás mellett. Gyanútlanul mentem egy ügyben egyeztetni a Vízműhöz. Közölték, hogy be kell jelentkezni műszaki tanácsadásra és közölték, hogy mennyibe kerül a tanácsadás óránként. Ez nem egy korrekt hozzáállás a Szolgáltató részéről. Milyen jogszabályok vonatkoznak a Szolgáltatókra? Kérnénk szépen, hogy a MMK Épületgépészeti és Közmű tagozata kezdeményezzen egyeztetést a fölöttes szervekkel ebben az ügyben. Megértem, hogy a pandémia miatt az ügyfelek kezelése nehézségekbe ütközik. A Vízművek bevezetett rendelkezése akkor sem indokolható. Gyanítom, hogy nem rendelkeznek már megfelelő szakemberekkel, akik a műszaki kérdéseket megfelelő módon tudnák kezelni. Pontosan tisztázni kell, milyen feladatoknak kell a Szolgáltatóknak megfelelni. Köszönöm Bálint, hogy társaink nevében kifejezted nem tetszésedet a bevezetett szolgáltatással kapcsolatban. Tisztelettel Molnár-Tarján Ervin okl. gépészmérnök, épületgépész vezető tervező,a Magyar Mérnöki Kamara tagja


Zoárd | 2022. jan. 27.

Ha valaki a korábbi hozzászólásomból azt a következtetést vonná le, hogy védem a Szolgáltatókat, akkor félreértett. Sajnos mind a három fővárosi szolgáltató eljárási rendje az elmúlt 25 év alatt folyamatosan romlott. Valamikor volt azonnali tervjóváhagyás a Gázműveknél ügyfélfogadási időben, a Vízműveknél ügyfélszolgálaton egy közmű tájékoztatót, ha nem volt bonyolult a feladat, azonnal kiadtak. A FCSM-ről pedig jobb nem is beszélni. Az FCSM volt egy időben a legnehezebb eset, a Kamarát is úgy lepattintották, mint a pinty! Úgy látom, még a jogszabályok is olyanok a vízközmű és csatornaközmű tekintetében, mintha a szolgáltatók maguknak írták volna. Sokszor az van, hogy a saját hálózatuk elhanyagolt állapotának javítását is az építtetőkre hárítják és ehhez meg van a jogszabályi háttér is, amiről most itt nem tudom leírni a véleményemet, mert nem nyomdaképes.


Szilágyi József | 2022. jan. 26.

Egy 3. kerületi cs ház engedélyeztetésének teljes folyamata a napokban lesz egy éves a helyszíni papír alapú beadástól számítva, de még használatbavételi engedély nélkül. A használatbavételihez 20211230-án beadott /személyesen/ dokumentumokra még nem érkezett hozzájárulás, de az elektronikusan feltett kérdésre, miszerint mikorra várható az adott ügyre érdemi válasz megérkezett, hogy azt mondja ”az adott ügy folyamatban van kérjük szíves türelmét ügyintézőnk jelentkezéséig”. Azért, a régen minden jobb volt szlogent egy időben nyugdíjas szentimentalizmusnak tartottam. A vízműveket meg ügyintézésből a legjobb cégnek. De maradt a szlogen vastagon, valósan, a többi meg elmúlt.


Zoárd | 2022. jan. 26.

A szolgáltatók ott próbálnak pénzhez jutni, ahol az állam még éppen nem tiltotta be, vagy nem korlátozta a bevételeiket. Közben a víz-csatorna szolgáltatók jelentős része a csőd szélén. Azaz sajnos a dolog kétélű. A baj csak az, hogy most a tervezőkön csapódik le a megszorítás, bár aligha hiszem, hogy ez a konzultációs díj fedezni fogja a befagyasztott közüzemi díjakból adódó veszteséget. A vízműveknél ma már a közműtájékoztató kerül annyiba, mint 10 évvel ezelőtt egy tervjóváhagyás. A tervjóváhagyás ára pedig a sokszorosára emelkedett.

Facebook-hozzászólásmodul