e-gépész szaklap

Támassz magas elvárásokat a dolgozóiddal szemben!

Frissítve: 2017. augusztus 03.

Hasznos volt Eddig 13 látogatónak tetszett

Már a toborzáskor és a kiválasztáskor legyenek magasak az elvárásaid, hogy olyan emberek jelentkezzenek az álláshirdetésedre, akik valóban dolgozni akarnak, és megoldják a problémákat.

Már a toborzáskor és a kiválasztáskor legyenek magasak az elvárásaid, hogy olyan emberek jelentkezzenek az álláshirdetésedre, akik valóban dolgozni akarnak, és megoldják a problémákat. Természetesen az elvárások mellett a cégednek is magas színvonalúnak kell lennie, hogy téged válasszanak az álláskeresők. Természetesen a meglévő munkatársaktól is magas teljesítményt kell elvárnod, a rosszul teljesítőktől pedig meg kell válnod.

Miért nem tarthatod meg a gyenge munkaerőt?

Amikor embereket kezelsz, nem mindenki fog szeretni téged. De ha neked az a fontos, hogy mindenki kedveljen, akkor nem fog működni a személyzetfelvételed. Akkor ne dolgozz ezen a területen, mert itt néha kemény döntéseket kell meghoznod. Csak legyél tisztában azzal, hogy amikor elküldesz egy embert, azt azért teszed, hogy a munkatársak többsége mégis nyerjen ebből. Egy romboló személyiséget nem tartok meg csak azért, mert tudom, hogy milyen nehéz lesz neki egy új állást találnia. Mert ezzel cserbenhagynánk a többieket. Ha megtartod a rossz munkatársat, azzal azt kommunikálod a csapatodnak, hogy „Ti ugyan jók vagytok, termeltek, sokat segítetek, és még azok fizetését is ti keresitek meg, akik nem termelnek a cégben.”

A másik probléma azzal, ha megtartjuk a rosszakat, hogy a jók elkezdenek elmenni a cégtől. Mert azt érezik, hogy a főnök már nem igazán törődik velük, hogy a teljesítményük nem számít.

Jószívű szeretnél lenni?

Ha olyan emberekkel akarsz törődni, akik nem képesek komoly teljesítményre, az magánemberként szíved joga, de a cégedben ezt nem teheted meg, Nyithatnál nekik egy rehabilitáló központot, ahol a rossz teljesítményűekből jó teljesítményűeket faragsz. De ennek a tevékenységnek kívül kellene lenni a cégeden. A cégben azért vagytok ott, hogy az ügyfeleket maximálisan kiszolgáljátok, nem azért, hogy rehabilitációs központot üzemeltessetek.
Persze, törődni kell az emberekkel, kedvesnek és jószívűnek kell lenni velük, de a túlzott jószívűség több céget teszt tönkre, mint amennyit meg lehetne számolni. Nem jószívű, hanem hatékony vezetőkre van szükségünk.

Ahogy a céged nagyra növekszik, több embert tudsz felvenni, és hozzá tudsz járulni ahhoz, hogy a környezetedben a munkanélküliségi arány alacsony legyen, és a munkatársaid büszkék lehessenek a munkájukra. Ez az igazi jószívűség, nem a rossz munkatársak megtűrése a cégben.

A fenti érdekes gondolatok Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési szakértőtől származnak, aki a Performia Hungary Kft.-nél foglalkozik vezetői képzésekkel.


Hasznos volt Eddig 13 látogatónak tetszett

Nyomtatható változat

Hozzászólások:

(Még nem érkezett hozzászólás.)

Hozzászólok a cikkhez:

Új hozzáférés:

Regisztrálok

Meglévő hozzáférés: