e-gépész szaklap

Új kormányhatározat: Szükséges a kivitelezési dokumentáció

Frissítve: 2017. június 16.

Hasznos volt Eddig 53 látogatónak tetszett

A Magyar Közlöny 2017. június 13-i számában megjelent a 2014–2020 közötti programozási időszakban uniós forrásból megvalósítani tervezett nagyprojektekkel kapcsolatos feladatokról szóló 1374/2017. (VI. 13.) Korm. határozat.

A politikusok nyilatkozatait a Kormány döntése követte, hiszen korábbi cikkünkben már foglalkoztunk Kósa Lajos nyilatkozatával.

A kormányhatározat az érintett miniszterek feladatait állapítja meg annak elérése érdekében, hogy az európai uniós forrásból finanszírozott nagyprojektek keretében kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárások csak akkor legyenek elindíthatók, ha a műszaki tervdokumentáció kidolgozottsága legalább a kivitelezési dokumentáció szintjét eléri. A nemzeti fejlesztési miniszter 2017. június 30-ig vizsgálja meg a rendelkezésre álló tervdokumentációk kidolgozottságának szintjét. A kormányhatározat melléklete felsorolja az érintett projekteket. A nemzetgazdasági miniszter feladata a szükséges költségekre vonatkozó előterjesztés elkészítése, a Miniszterelnökséget vezető miniszter pedig a szükséges jogszabályi változásokat készíti elő.

(A Magyar Mérnöki Kamara korábban szakmai javaslataiban jelezte, hogy a beruházások költségbecslése, költségeinek kiszámítása a jelenlegi gyakorlatnál lényegesen pontosabb lehet, ha a beruházások megkezdése kivitelezési terveken alapul.

Ezért a kamara örömmel üdvözli Kósa Lajosnak, a nagyobbik kormánypárt frakcióvezetőjének nyilatkozatát. A nyilatkozat arra utal, hogy a politikai döntéshozók hajlandók megfontolni azt a szakmai véleményt, amely szerint a beruházások tényleges költségeinek megállapítása a kivitelezési tervek birtokában sokkal pontosabb lehet, mint az engedélyezési tervek birtokában.

A pontosabb költségbecslés és megállapítás lényegesen csökkenti a beruházás megindulását követő módosítások iránti igényt és az induló költségek későbbi lényeges emelkedésének esélyét.

A fenti álláspontot támasztja alá Homolya Róbert, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárának a Közlekedésvilág 2017. április-májusi számában megjelent riportja is.

Az államtitkár annak okaként, hogy miért magasabbak a tendernyertes árak a projektekre előirányzott összegnél, azt jelölte meg, hogy a projektek nevesítésénél a kormány még nagy részt - 70-80%-ban - nem rendelkezett a kivitelezési tervekkel.)

Forrás: MMK.hu


Hasznos volt Eddig 53 látogatónak tetszett

Nyomtatható változat

Hozzászólások:

(Még nem érkezett hozzászólás.)

Hozzászólok a cikkhez:

Új hozzáférés:

Regisztrálok

Meglévő hozzáférés: