e-gépész szaklap

Régi vevő, új vevő

Frissítve: 2017. április 28.

Hasznos volt Eddig 46 látogatónak tetszett

Egy telefontársasággal kapcsolatos friss élményem újra elgondolkodtatott arról, hogy mennyire rossz üzletpolitika az, ha egy szolgáltató a lelkét kiteszi az új vevők megszerzéséért, és közben kutyába se veszi a régi, stabil partnereket.

A sztoribeli szolgáltató havi 5000 forintért kínált tévé-, telefon- és internetszolgáltatást akció keretében. Mivel én, szintén ennél a szolgáltatónál havi 8000 forintot fizettem csak telefonért és internetért, nosza, fel is hívtam őket, majd a honlapjukon is cseteltem az ügyintézőjükkel, mindkét alkalommal ugyanazzal a végeredménnyel: az akció csak teljesen új ügyfelekre vonatkozik, a régiek fizessenek csak többet.

Kérdeztem, hogy akkor ha lemondom az előfizetésem, és újra jelentkezem, az járható út? A válasz: Nem, mert legalább 90 napig kell, hogy NE LEGYEN kapcsolat közöttünk, hogy új előfizetőnek minősüljek. Ennyi.

Bementem hát személyesen - ez sem volt egyszerű, mert a legnagyobb hazai szolgáltatónak nincs Budapesten ügyfélszolgálati irodája -, hogy eme állásfoglalást írásban is megkapjam; nos, ez sem sikerült.

Ekkor írtam a DAS nevű jogszolgáltató társaságnak, ahonnan az alábbi választ kaptam:

"Tisztelt Veresegyházi Béla Úr!

Köszönettel megkaptam a levelét, melyre az alábbi választ adom Önnek. 

Teljes mértékben megértem a felháborodását, illetve egyetértek az Ön álláspontjával. Az a tény ugyanakkor, hogy egy szolgáltató valamilyen akciót hirdet meg, üzletpolitikai megfontolásokon nyugszik, a jogi előírások hatókörén kívüli dolog. 

A jogszabályoknak a már meghirdetett akciók esetén alkalmazott reklámoknál van jelentősége. A szolgáltató által alkalmazott marketing esetén vizsgálandó, hogy a reklámok alkalmasak-e arra, hogy a fogyasztókat megtévesszék, félreinformálja-e szerződött, illetve potenciális ügyfeleket. Lényeges továbbá, hogy a hűségidőre vonatkozó szerződéses feltételek is behatárolják, hogy a szerződés módosítására van-e lehetőség. 

Egy vállalkozás profitorientáltan működik, elsődleges érdeke a bevételeinek a növelése. Ezzel egyértelműen ellentétes, ha egy már szerződött ügyfél kedvezőbb csomagra kíván váltani, ezáltal kisebb díj fizetésére köteles. Álláspontom szerint emiatt ragaszkodott a szolgáltató a korábbi szerződéses feltételek mellett a szerződés fenntartásához.

Amennyiben bármilyen további kérdése, észrevétele merülne fel az üggyel kapcsolatban, kérem keressen bizalommal. 

Tisztelettel: 

... jogi előadó"

Tehát a pozitív attitűdöt egy szolgáltató jogszerűen negatív diszkriminációval súlythatja, ez van. De vajon meddig marad egy ügyfél egy ilyen szolgáltatónál?

Az épületgépész szakmában tapasztalataim szerint szerencsére nem ez a mentalitás uralkodik, itt megbecsülik, sőt esetenként a tenyerükön hordozzák a tervezőket, kivitelezőket a gyártók és kereskedők. Várjuk olvasóink véleményét.


Hasznos volt Eddig 46 látogatónak tetszett

Nyomtatható változat

Hozzászólások:

(Még nem érkezett hozzászólás.)

Hozzászólok a cikkhez:

Új hozzáférés:

Regisztrálok

Meglévő hozzáférés: