e-gépész szaklap

Az Autodesk szoftverei kizárólag szoftverkövetéssel lesznek elérhetők

Frissítve: 2015. november 24.

Hasznos volt Eddig 169 látogatónak tetszett

Az Autodesk 2016. január 31. után nem értékesít majd önálló termékeket (amilyen például az AutoCAD) az „állandó licencelés” feltételei szerint. Jövő év februártól kezdődően bérletkonstrukció keretében, a szoftverek havi, negyedéves vagy éves/többéves előfizetés mellett bérelhetők.

A több programot együtt kínáló, átfogóbb szoftvercsomagokra (Design Suite) egyelőre nem lesznek érvényesek az új irányelvek, ezek esetében az áttérés 2016. július 31-ig várható.

A 2016-ban esedékes licencelkezelési irányelvek jelentős változásainak közeledtével kulcsfontosságúvá vált annak megtervezése, hogyan fogja beszerezni az AutoCAD és más szoftverek licenceit. Az új irányelvek, hosszú távú, pénzügyi hatással bíró döntések meghozatalát hozhatják a szoftvereket használó vállalatok életében 2016-ig, ezért már most el kell kezdeni a tervezést.

Ez a szoftverlicencelési mód sok felhasználó számára újdonság lesz így mindenképpen javasolt az új koncepció magyarázata.

video

A hosszú távú szoftverfelhasználók Maintenance Subscriptiont szoftverkövetést használnak, miközben az új felhasználók akár remekül elvannak a kölcsönzött licencekkel. Sőt, még jobban is kedvelik, mivel így alacsonyabb belépési költségek mellett kezdhetik használni a szoftvert, és a költségeket ezután továbbszámlázhatják ügyfeleiknek projektköltségként.

Mielőtt mélyebben belemerülnénk az állandó licencelésről a bérléses licencelésre való áttérés értékelésébe, tisztázzuk a kapcsolódó fogalmakat.
• Állandó licenc: a hagyományos, egyszer megvásárolt szoftverlicenc, amelyet korábban mindannyian megvettünk.
• Maintenance Subscription szoftverkövetés: a gyakran egyszerűen csak „szoftverkövetésnek” nevezett éves támogatási szerződés az állandó licencekre vonatkozóan, amely a termék összes frissítésének használatára feljogosítja az ügyfelet. A Maintenance Subscription révén naprakészen tarthatja állandó licencét, illetve segédprogramokhoz és felhőalapú szolgáltatásokhoz férhet hozzá, ha minden évben megújítja a szoftverkövetést.
• Desktop Subscription előfizetés: az Autodesk által használt kifejezés, amely a szoftverbérléshez hasonló előfizetéses konstrukciót takar. Ha minden évben megújítja Desktop Subscription szerződését, jogosult lesz minden frissítésre, segédprogramra és felhőalapú szolgáltatásra.

Amennyiben cége önálló Autodesk-szoftvertermékek licencét használja, a továbbiakban az alábbi lehetőségekkel állnak rendelkezésére:
• Új állandó licencek: ha új állandó licencet kíván vásárolni, azt 2016 január 31. előtt kell megtennie, és a vásárláskor Maintenance Subscription szoftverkövetést kell igényelnie a licenchez, az állandó licenc aktív állapotának jövőbeni fenntartásához.
• Meglévő állandó licencek szoftverkövetéssel: ha már rendelkezik licencekkel, és azokhoz Maintenance Subscription szoftverkövetés is tartozik, akkor ezek az állandó licencek Maintenance Subscription keretében „korlátlan ideig” megmaradnak, az Autodesk nem tervezi a jelenleg állandó licenccel rendelkező felhasználók esetében a Maintenance Subscription megszüntetését.
• Lejárt állandó licencek: ha olyan régi licencekkel rendelkezik, amelyekhez már nem tartozik Maintenance Subscription szoftverkövetés, akkor új állandó licenceket tud vásárolni Maintenance Subscription szoftverkövetéssel, hogy kihasználhassa a legfrissebb verzió előnyeit.
• Ha a szoftverkövetések lejárnak: ha 2016. januárjáig nem újítja meg az önálló termékekhez tartozó szoftverkövetést, továbbra is használhatja majd a szoftvereket, azonban nem fogja tudni frissíteni azokat. Ez esetben az állandó licenc lejártnak minősül, így a jövőben át kell majd térnie a szoftverbérlésre.
• Frissítés csomagokra: ha egy önálló termékről – például az AutoCAD-ről – áttér egy szoftvercsomag (Design Suite) állandó licencére. Ha például Revit-licencekre lesz szüksége a jövőben, a Revit terméket is tartalmazó szoftvercsomagra (Building Design Suite) való frissítéssel kerülheti el a szoftverbérlést. Ne feledkezzen meg arról, hogy a szoftvercsomagok (Design Suite) 2016. július 31-től szintén csak szoftverkövetéssel, vagy bérléssel lesznek elérhetők.

Például, ha egy felhasználó Maintenance Subscription keretében rendelkezik egy AutoCAD állandó licenccel, 2016. február 1-től július 31-ig áttérhet majd egy Building/Product Design Suite programcsomagra annak ellenére, hogy az AutoCAD állandó licenc már nem lesz elérhető.

Használja ki az Autodesk Desktop Subscription előnyeit! Akár 15-25%* megtakarítást érhet el a Desktop Subscription különleges áraival. Részletek és további információ itt.

Vagy, ha egy vállalat öt állandó AutoCAD licenccel rendelkezik Maintenance Subscription keretében, akkor konvertálhatóak ezek öt hálózati állandó licenccé a mai naptól január 31-ig. Várhatóan az AutoCAD árának 25%-ába fog kerülni ez a konverzió. 

Az Autodesk-termékekre való előfizetés a legújabb, az üzleti igényeire és a pénztárcájára szabott tervezési, mérnöki és szoftvereszközök elérésének és kezelésének legrugalmasabb és legköltséghatékonyabb módja.

Az Autodesk-termékekre előfizető ügyfelek az alábbi előnyöket élvezhetik.

ELŐFIZETÉS AZ AUTODESK MEGOLDÁSAIRA – DESKTOP SUBSCRIPTION

Kinek lehet előnyösebb? Olyan egyének, csapatok vagy vállalati ügyfelek számára, akik új szoftverlicencet vásárolnak egy Autodesk-termékhez vagy -programcsomaghoz, és következők az igényeik:
• Alacsony indulóköltség
• A változó üzleti vagy személyzeti igények jobb kezelésének képessége
• A szoftverre vonatkozó havi, negyedéves, éves vagy többéves érvényességi időtartam, amely illeszkedik az egyedi üzleti igényekhez.

Mit tartalmaz a csomag?
• A legújabb szoftverkiadásokat, a korábbi verziókat és egyéb licencelési jogokat, valamint termékfrissítéseket
• Felhőtárhelyet
• Felhőpontokat
• Technikai támogatást

Hol használhatja?
• Globális utazási jogok (a licenc típusától függően eltérők lehetnek)
• Otthoni használatot biztosító jogok

Melyek a legfőbb előnyök?
• Nagyobb termelékenység a legújabb termékkiadásoknak és frissítéseknek köszönhetően
• Az üzleti igények változásainak követése a szoftvereszközök egyszerű méretezhetősége révén
• Csak azért fizet, amire és amikor szüksége van – nincs szükség nagy összegű előzetes beruházásra
• A termékspecialisták által nyújtott támogatás segítségével megoldhatja a problémákat és kézben tarthatja a projekteket
• Kihasználhatja a felhőben rejlő lehetőségeket és versenyelőnyt szerezhet a továbbfejlesztett együttműködés és a tervelemzési eszközök révén
• Hatékonyan kezelheti és számlázhatja a szoftverköltségeket az ügyfelekre és a projektekre vonatkozóan
• A legjobb vásárlási lehetőséget választhatja, amely illeszkedik a költségvetéséhez és a projekt igényeihez: havi, negyedéves, éves vagy többéves időtartamok érhetők el

Az állandó licenccel rendelkező szoftverek kizárólag a maintenance plan előfizetés megvásárlásával maradhatnak naprakészek.

A karbantartási csomagot vásárló, állandó licenccel rendelkező felhasználók továbbra is a Maintenance Subscription szoftverkövetés által kínáltakkal megegyező előnyökben fognak részesülni.

MAINTENANCE SUBSCRIPTION SZOFTVERKÖVETÉS:

Kinek a legelőnyösebb? Olyan egyének, csapatok vagy vállalati ügyfelek számára, akik állandó szoftverlicenccel rendelkeznek, és azt naprakészen szeretnék tartani.

Mit tartalmaz a csomag?
• A legújabb szoftverkiadásokat, a korábbi verziókat és egyéb licencelési jogokat, valamint termékfrissítéseket
• Felhőtárhelyet
• Felhőpontokat
• Technikai támogatást

Hol használhatja?
• Globális utazási jogok (a licenc típusától függően eltérők lehetnek)
• Otthoni használatot biztosító jogok

Melyek a legfőbb előnyök?
• Nagyobb termelékenység a legújabb termékkiadásoknak és frissítéseknek köszönhetően
• A termékspecialisták által nyújtott támogatás segítségével megoldhatja a problémákat és kézben tarthatja a projekteket
• Kihasználhatja a felhőben rejlő lehetőségeket és versenyelőnyt szerezhet a továbbfejlesztett együttműködés és a tervelemzési eszközök révén
• A legjobb vásárlási lehetőséget választhatja, amely illeszkedik költségvetéséhez és a projekt igényeihez: éves vagy többéves érvényességi időtartamok érhetők el

Mi történik akkor, ha a szoftverkövetések lejárnak?

Az állandó licencek és a Desktop Subscription szoftverkövetésen (bérlésen) alapuló licencek közötti legfontosabb különbség természetesen a szoftverkövetés megszüntetésekor tapasztalható. Az alábbi két esetet kell figyelembe venni:
• Állandó licencek Maintenance Subscription szoftverkövetéssel: attól az időponttól kezdve, hogy nem újítja meg szoftverkövetését, a szoftver nem lesz frissíthető, azonban továbbra is futtathatja a legutolsó meglévő verziót. Ezzel együtt minden a szoftverkövetés által kínált előnyöket elveszít: rugalmas licenc használat (korábbi verzió , vagy otthoni használat), támogatás, 25 Gb tárhely, felhő-szolgáltatások képzések, frissítések – új verzió, .
• Desktop Subscription szoftverkövetések (bérlés): attól a naptól (a Desktop Subscription szoftverkövetés fordulónapjától) kezdve, hogy a bérlésalapú szoftverkövetést nem újítja meg, a szoftver nem lesz indítható és a Maintenance Subscription szoftverkövetéshez hasonlóan az az ebből származó előnyöket is elveszti a felhasználó.

Az állandó licencek egyértelműen nagyobb rugalmasságot biztosítanak, mivel garantálják a folyamatos munkavégzést, míg a bérlésalapú szoftverekkel ez nem lehetséges. A közelmúlt történései rávilágítottak arra, hogy a 2008–2009-ben tapasztalt hatalmas piaci válsághoz hasonló helyzetekben a megvásárolt szoftverek bérleti díj nélküli használatának lehetősége életmentő lehet a kisebb cégeknél.

A tervezés nem egyszerű, hiszen nem lehet előre látni a vállalat jövőbeni munkaterhelését, a projektek szoftverkövetelményeit, a személyzet létszámát és az egyéb tényezőket, azonban a szoftverlicencelés hamarosan bekövetkező változásai miatt már most meg kell kezdeni a tervezést. Amint megszületik a vállalat 2016-os stratégiája, végig kell gondolnia, hogyan fogja kezelni a szoftvercsomag-alapú licencelést a rákövetkező években.

Addig is, néhány fontos teendő:
1. Költségelemzés: mielőtt belevágna a vezetőséggel való megbeszélésekbe, készítsen három és öt évre szóló költségrészletezést az összes szóba jöhető lehetőségre vonatkozóan.
2. A tervezés haladéktalan megkezdése: kezdeményezzen azonnal párbeszédet a felső vezetéssel, ha még nem tette meg. Tapasztalataink szerint az informatikai és a felsővezetői csapatoknak fogalmuk sincs a közelgő változásokról.
3. Felkészülés az átcsoportosításra: mármint a költségvetésen belül. Ha a vállalata előre be nem tervezett összegeket kénytelen idén a szoftverekre fordítani, akkor előfordulhat, hogy a hardverekre, képzési szolgáltatásokra és más kiadásokra fordítható költségvetési keret csökkenni fog.

Reméljük, a fenti információk segítséget nyújtottak abban, hogy megértse vállalata jelenlegi helyzetét az Autodesk-licencek szempontjából, és megtervezze a jövőbeni szoftverhasználatot. Most van itt az ideje a tervezésnek. Ne hagyja, hogy ez a változás váratlanul érje! 

(x)

(x)

Hasznos volt Eddig 169 látogatónak tetszett

Nyomtatható változat

Hozzászólások:

(Még nem érkezett hozzászólás.)

Hozzászólok a cikkhez:

Új hozzáférés:

Regisztrálok

Meglévő hozzáférés: